ASSALAMUALAIKUM.. SELAMAT DATANG
klik untuk memilih pakaian wanita

PERHATIAN

BLOG INI DALAM PROSES MENGEMASKINI.
SILA KOMEN UNTUK MENJADIKAN BLOG INI LEBIH BAIK.

JANGAN LUPA, SAMPAIKAN BLOG INI KEPADA RAKAN-RAKAN ANDA

sila klik untuk dapatkan henfon percuma >>sini<<

klik sini untuk download e-book

Nak duit tanpa modal.. klik >>sini<<

disini >>buat 5 angka<<

Tuesday, October 20, 2009

Imbas Kembali : Gambar Peristiwa Objek Di Langit



Pada 26 Julai 1992 telah berlaku satu fenomena yang sangat aneh, sekumpulan 200 pelajar sebuah sekolah agama di Klang, Selangor; mendakwa melihat 26 objek aneh yang secara tiba-tiba muncul di langit.

Objek aneh tersebut adalah gambaran 26 imej yang kelihatan di langit. Fenomena objek di langit ini telah mengemparkan Malaysia pada tahun 1992. Pelbagai spekulasi dan teori telah dibentangkan.

Malah pihak Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) sendiri telah melakukan penyiasatan sendiri. Pada mulanya mereka telah mengesahkan bahawa kejadian ini benar-benar berlaku berdasarkan temubual dengan saksi-saksi yang terlibat. Pihak Jais mengumumkan perkara ini dalam sebuah sidang akhbar pada 10 Oktober 1992.


Ekoran dari kejadian ini, ada sesetengah pihak yang mula mengambil kesempatan. Gambar-gambar objek di langit mula dijual. Malah ada juga kumpulan tertentu yang meramalkan bandar Klang akan tenggelam dilanda banjir. Mereka mengutip derma untuk membina 3 buah kapal besar. Ramai yeng terpengaruh dan kumpulan ini berjaya menyiapkan satu dari 3 buah kapal yang dirancang.

Ekoran dari itu, pihak Bahagian Hal-Ehwal Agama Islam, Jabatan Perdana Menteri (BHEAI-JPM) pula melakukan siasatan. Dan akhirnya mereka mengishtiharkan bahawa kejadian Objek Di Langit ini hanyalah satu penipuan.

Benar atau tidak, peristiwa ini masih lagi menjadi misteri. Sungguhpun paparan imej di angkasa memang tidak mustahil boleh dilakukan dengan peralatan laser berteknologi tinggi, namun kita juga tidak harus lupa kepada kebesaran Allah.

Apa pendapat korang?

dipetik dari : http://gambarhantu.blogspot.com/search/label/objek%20di%20langit

0 comments:

Post a Comment

Bacaan dari Abdur Rahman Sudais [update]

Design by Abdul Munir Visit Original Post Islamic2 Template